En str?m av forn?yde kunder

Gudbrandsdal Energi har Norges mest tilfredse og lojale str?mkunder, if?lge Norsk Kundebarometer. Billig str?m og Norges mest effektive kundeservice er forklaringen.

Gudbrandsdal Energi har hatt sterk vekst siden de entret str?mmarkedet i 2002. I dag har selskapet dr?yt 86 000 kunder, og kundemassen ?ker.

F?lg Gudbransdal Energi p? Facebook
Selskapet har str?mavtaler som til enhver tid ligger h?yt oppe p? listen av de aller rimeligste. Alle avtaler avregnes i tr?d med Konkurransetilsynets betingelser, noe som sv?rt f? str?mleverand?rer er opptatt av. Markedssjef Jan Jansrud kan fortelle at det ikke bare er pris som gj?r at Gudbrandsdal Energi er godt likt av Norges str?mbrukere.

Bestill din str?mavtale her
“Vi har ikke d?gn?pent kundeservice. Det bare virker s?nn av og til.” Markedssjef Jan Jansrud, Gudbransdal Energi
Enkelt og greit
Markedssjef Jan Jansrud i Gudbrandsdal Energi, har som ambisjon ? gj?re det s? enkelt og oversiktlig for sine kunder at de ikke trenger ? ringe kundeservice.
Bestill din str?mavtale her
N?r det gjelder fakturering, som ofte er grunnen til at kunder ringer, har mange av Gudbrandsdal Energis kunder en kombinasjon av e-faktura/e-postfaktura og avtalegiro, noe som gj?r pengeflyten mer forutsigbar og faktura-oppf?lging mindre n?dvendig.
? Vi liker at kundene v?re tar kontakt, men de fleste kundene v?re finner svar p? sine sp?rsm?l via Facebook eller hjemmesiden v?r. Vi er det selskapet i Norge som synligj?r prisene best og v?re priser er blant de enkleste ? forst?. Der ligger ogs? en del av forklaringen p? at nordmenn k?rer oss til det desidert best likte kraftselskapet i Norge, sier Jansrud.
NB! Gudbrandsdal Energi har de mest tilfredse kundene i sin bransje der de 10 st?rste str?mleverand?rene var med. Norsk Kundebarometer NKB, et forskningsprosjekt ved Handelsh?gskolen BI.
Utrolig effektiv
? Vi har en sv?rt hyggelig og effektiv kundeservice-gjeng p? ?tte personer som brenner for ? yte den ultimate service p? telefon og via e-post. Dette i tillegg til et velfungerende sentralbord. Vi svarer 92 prosent av alle telefonsamtaler innen ett minutt, og 63 prosent av samtalene besvares innen ti sekunder.
Kundene kommer rett til et ?levende menneske?, en kompetent kundekonsulent hvor de f?r hjelp. Det er ingen selvf?lge hos v?re konkurrenter, p?peker Jansrud.
Les mer om Gudbransdal Energi her
Han forteller videre at brorparten av alle e-poster blir besvart samme dag.
? Vi svarer ikke p? e-poster hele d?gnet, men f?r en av v?re kundekonsulenter en e-post en s?ndag kveld, er sannsynligheten stor for at kunden f?r svar allerede noen timer etterp?. Kundene v?re pleier ? bli meget positivt overrasket n?r de f?r s? kjappe svar, smiler markedssjefen, og legger til:
? Vi har ikke d?gn?pent kundeservice. Det bare virker s?nn av og til.
F?lg Gudbrandsdal Energi p? Twitter
? At vi er s? opptatt av ? ha et godt forhold til v?re kunder har f?rt til at vi har toppet Norsk kundebarometers markedsunders?kelse i tre ?r p? rad innen kraftbransje-markedet. Totalt, alle bransjer sl?tt sammen, fikk vi en syvendeplass i fjor, sier Jansrud.
Skal gj?re hverdagen enkel
Gudbrandsdal Energi har en enkel, men effektiv nettside hvor det er lett ? bestille str?mavtale, og like lett ? f? oversikt over priser og annen informasjon ang?ende str?m.
F?lg ogs? selskapet p? Google+
Flesteparten av selskapets nye kunder kommer via denne nettsiden, men ogs? via apper og selskapets Facebook-side.
? Vi er til stede i de kanalene v?re kunder er. Vi har utviklet apper til mobil og brett og v?r kundeservice-avdeling er tilgjengelig p? b?de telefon, e-post og facebook , sier Jansrud.
Forn?yde kunder gir flere kunder
Kraftselskapet driver ikke med oppringninger til folk for ? f? dem som kunder.
? Det er ikke v?r stil ? sette bort rekruttering til andre. Vi f?r nok av nye kunder ved at forn?yde kunder anbefaler oss til venner og kjente. Samtidig har vi over tid ligget p? toppen av Konkurransetilsynets kraftprisoversikt, sier Jansrud.
Alt du trenger ? vite om str?m
Han legger til:
? To tips; sjekk alltid Konkurransetilsynets kraftprisoversikt n?r du skal velge str?mleverand?r ? og ikke g? for avtaler med forskuddsbetaling. Det koster ingen ting ? skifte str?mleverand?r, og du kan skifte s? ofte du m?tte ?nske. N?r man f?rst er blitt kunde hos oss, skal v?re kunder f?le seg trygge p? at vi ordner opp i alt, sier Jansrud.

Om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi er en landsdekkende kraftleverand?r som historisk sett har v?rt blant de aller billigste p? pris. Det skal vi fortsette med. Fra ? v?re en liten str?mleverand?r i det norske str?mmarkedet har selskapet i l?pet av de siste 8 ?r hatt en betydelig ?kning i antall nye kunder. Selskapet er n? blant de 10 st?rste str?mselskapene i Norge med sine ca 85 000 str?mkunder.3000

Authors

Related posts

Top