Energisp?rsm?l

Bedre informasjon om tilgjengelighet

Flere og flere hotellgjester setter pris p? Scandics helhetlige arbeid med tilgjengelighet, men mange sliter med ? finne god nok informasjon om tilgjengelighet p? andre deler av sin reise. Derfor oppretter Scandic en egen nettside for ? gj?re noe med det.
Scandic har hatt en markant ?kning i henvendelser om tilgjengelighet fra firmaer, organisasjoner og aktive eldre gjester, og oppretter derfor en nettside som et svar p? ettersp?rselen. Nettsiden Tilgjengelighet for alle skal over tid bygges ut for ? gi alt det reisende med nedsatt funksjonsevne trenger av opplysninger.
?Vi vil gj?re det s? enkelt som mulig ? planlegge din reise slik at dine tilgjengelighetsbehov blir tatt hensyn til, og det er tydelig at dette er informasjon mange etterlyser. Alle som har fors?kt ? finne informasjon om tilretteleggelse for mennesker med spesielle tilgjengelighetsbehov vet hvor tidkrevende og komplisert det kan v?re, sier handikapambassad?r Magnus Berglund i Scandic.
P? nettsiden skal du kunne finne informasjon om alt fra lenker til museer, forn?yelsesparker og drosjeselskap til anbefalinger om konferansehotell, personlige tips, intervjuer og detaljert informasjon om tilgjengeligheten ved alle v?re 160 hoteller. Samtidig legger Scandic ut sin tilgjengelighetsstandard p? nettsiden.

Nyttige lenker
En annen nyvinning er nyttige lenker hvor Scandic fortl?pende vil legge ut lenker til nyttig tilgjengelighetsinformasjon for drosjer, tog, underholdning og velkjente turistattraksjoner p? en rekke destinasjoner. Det gj?r det enklere ? planlegge din reise. Nettsiden inneholder ogs? hele Scandics imponerende tilgjengelighetsstandard.

?Vi mottar en jevn str?m av henvendelser fra firmaer eller organisasjoner som har h?rt om v?r unike tilgjengelighetsstandard. Av de 110 punktene er 81 obligatoriske for alle hoteller. N?r vi renoverer eller bygger nytt, gjelder alle de 110 punktene. Ved ? legge ut hele v?r standard h?per vi at det vil inspirere og hjelpe andre i sitt tilretteleggingsarbeid, sier Magnus Berglund.

Tips og r?d
I Tips og r?d-seksjonen deler Scandics tilgjengelighetsambassad?r Magnus Berglund sine erfaringer fra hans reiser med sin rehabiliteringshund Ada. Magnus, som enkelte ganger har problemer med ? g? lengre distanser, merket seg hvor vanskelig det var ? finne informasjon om hvor lange avstander det var p? flyplasser og hva slags assistanse som var tilgjengelig. I tips og r?d-seksjonen deler Magnus sine opplevelser fra nordiske, europeiske og asiatiske flyplasser.

Scandic har ogs? satt sammen en liste over hvilke konferansehoteller i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland som egner seg best for gjester med nedsatt funksjonsevne.

Scandic sin tilgjengelighetsbrosjyre kan ogs? leses eller lastes ned, og i tillegg til alt dette er det informasjon om Scandic sine smarte l?snninger og CNN sitt intervju med Scandics tilgjengelighetsambassad?r Magnus Berglund p? nettsiden.

For mer informasjon:
Magnus Berglund, Tilgjengelighetsambassad?r i Scandic, tel: +46 709 73 5077
Margareta Thorgren, Vice President Group Communication, Scandic,
tel: +46 8 517 352 54
http://www.scandichotels.no/Alltid-pa-Scandic/For-deg-med-spesielle-behov/
Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne p? Scandic med ett eneste m?l for ?yet ? at du skal trives. Som Nordens gr?nneste hotellkjede har vi alltid fokus p? milj?, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens st?rste hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning p? 842 millioner euro. Vi vil v?re mer enn bare et hotell ? et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.0000

Similar Posts