milj?

Det enkle hyttelivet er det beste

(Foto: Sveinung Br?then)
Hytteeiere med lav komfort er like forn?yde som de med h?y komfort.
En unders?kelse gjort av Ipsos MMI for Norges st?rste hyttemagasin, Hytteliv, viser at 24 % av de spurte hytteeierne verken har vann eller str?m p? hytta. Dette er de ogs? helt forn?yde med.
44 % av de spurte hytteeierne svarte at de har hytte med h?y komfort (innlagt vann og str?m).
30 % har litt komfort (enten str?m eller vann) p? hytta.
76 % av alle spurte er forn?yde med standarden de har i dag.
Hytteeiere med lav komfort er s? ? si like forn?yde som de med h?y komfort. Det er disse to gruppene som er mest forn?yde med hytta og standarden, i f?lge unders?kelsen.
– Det kan virke som disse hytteeierne, b?de de med h?y og lav komfortstandard, har tatt bevisste valg omkring hyttelivet sitt, sier Hyttelivs redakt?r Mette Karlsrud Stene-Johansen.
Det er oppsiktsvekkende at de fleste av eierne med enkle hytter, uten str?m og vann, er forn?yde og i stor grad ikke har noe ?nske om ? oppgradere standarden.
– Det er morsomt ? se at hytteeiere med enkel standard har tatt et bevisst valg. Det bekrefter ogs? v?r oppfatning av denne gruppen hytteeiere. Dette er folk som aktivt velger det enkle livet, og at hyttelivet skal v?re markant forskjellig fra livet hjemme. N?rhet til naturen, og verdier som ? slite for ? nyte, st?r nok h?yt hos denne gruppen, sier Karlsrud Stene-Johansen.
21 % svarer at de ?nsker ? heve standarden.
Unders?kelsen viser at gruppen i midten, de som har litt komfort p? hytta (innlagt str?m eller vann) er de som er mest misforn?yde og ?nsker ? heve standarden.
– Her har vi kanskje en gruppe som ikke er helt i m?l med hvordan de har det p? hytta. Det kan v?re at de ikke har r?d til forbedringer, eller at de m? vente fordi det ikke er praktisk mulig, avslutter Karlsrud Stene-Johansen.
Kontaktperson: Mette Karlsrud Stene-Johansen, redakt?r i Hytteliv, tlf 909 26 037, [email protected]
Egmont Publishing er Norges st?rste utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet utgir mer enn 100 kjente merkevarer og hadde i 2013 en omsetning p? vel 1,7 milliarder kroner.
Egmont Publishing skal v?re tettest p? livet, og sammen med lesere, brukere og partnere skape redaksjonelle og kommersielle produkter, tjenester og m?teplasser som gir inspirasjon, opplevelser og nytte i folks liv og verdier for kunder og eier. Selskapet leverer underholdning og nytte gjennom blader, tegneserier, b?ker, spill, musikk, apps og nettsider.
328400

Similar Posts