Klimasp?rsm?l

Flere tar milj?ansvar

Hafslund Nett – Norges st?rste nettselskap med om lag 540 000 kunder i Oslo, Akershus og ?stfold – har fulgt effekten av kampanjen Earth Hour, en kampanje i klimasakens tegn. Totalt sank str?mforbruket i timen mellom kl. 20.30 og 21.30 med 30.000 kW, tilsvarende str?mforbruket til 750.000 lysp?rer.
Earth Hour gjennomf?res av WWF ? med et mylder av samarbeidspartnere verden over. Budskapet er enkelt: Slukk lyset i en time l?rdag 27. mars klokka 20.30 og bli med p? en global klimamarkering uten sidestykke i historien!

Kampanjen ble f?dt i Sydney i 2007 med to millioner deltakere. I fjor deltok 50 millioner mennesker i 35 land. I ?r er m?let at en milliard mennesker skal delta.

Sv?rt mange byer har meldt seg p? ?rets aksjon. Blant dem er flere av verdens aller st?rste byer, som Beijing, London og Mexico City. M?let med den norske delen av kampanjen er at en million mennesker skal delta ogs? her i landet.

Hafslund Nett, som er landets st?rste nettselskap med sine om lag 540 000 kunder i Oslo, Akershus og ?stfold, har fulgt effekten av kampanjen.

– Som forventet slo kampanjen lite ut p? den totale effekten og hadde dermed en mer symbolsk og visuell effekt. Totalt sank forbruket i Oslo klokken 20.30 med 30.000 kW noe som tilsvarer 750.000 40 watts lysp?rer. Tallet er per klokken 21.00 fortsatt synkende. Tallene er i ?r litt lavere enn i fjor, noe som m? tilskrives at Earth Hour i ?r falt inn under p?skeferien, sier Morten Schau, informasjonssjef i Hafslund Nett.
Relaterte lenker: Ingen informasjon Kontaktperson: Ingen informasjon Bedriftens nettside:0000

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #Erik Solheim