milj?

Investerte 60 millioner kroner i hyttebutikk

Torsdag 5. juni, 47 ?r etter at faren Oskar Halbj?rhus ?pnet sin f?rste matforretning i Hemsedal, kunne kj?pmann Oddbj?rn Halbj?rhus ?nske hemsed?lene, hyttefolket og turistene velkommen til Norges r?este og mest moderne fjellbutikk. Mens “Halbj?rhus Snarkj?p” kostet 250.000 kroner ? bygge i 1967, har dagens kj?pmann investert n?rmere 60 millioner kroner i den nye butikken.

Det er DBC-Arkitektur som har tegnet det flotte bygget, som har et totalareal p? hele 2400 kvadratmeter. ? ligge som innfallsport til bygda forplikter, mener kj?pmannen selv.
Trebygget er inspirert av omkringliggende fjell, og p? det gr?nne sedumtaket vokser det bergmynte. De store vinduene s?rger for dagslys i butikken.
– Det er hyggelig ? bli m?tt av noe litt spenstig, om det s? koster litt ekstra, sier Oddbj?rn Halbj?rhus.
Butikken har en salgsflate p? 1400 kvadratmeter, og kan friste med en ekstra stor frukt- og gr?ntavdeling og et utvidet utvalg av ferskvare, tapas og spesialoster.
?pningen ble markert med flere kulturelle innslag og taler av ordf?rer Oddvar Gr?the (Sp) og administrerende direkt?r i KIWI minipris, Jan Paul Bj?rk?y.
– Dette er en av de r?este KIWI-butikkene jeg noen sinne har sett, sier Bj?rk?y.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2013 ?pnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges st?rste kjede i antall butikker, med over 600 butikker over hele landet. I 2013 hadde vi en samlet omsetning p? rundt 26 milliarder kroner. Kjedekonseptet er faste, lave priser og en kostnadseffektiv drift. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges st?rste dagligvaregruppering.
0000

Similar Posts