Milj?politikk

Miba med gaselleplassering for 4 ?r p? rad

Mitsubishi Electric varmepumper ?ker vesentlig i Norge, og import?r Miba AS endte derfor p? 25 plass av totalt 449 gaseller i Oslo kommune.
Gaselleplassering viser god og solid vekst
– At Miba er igjen h?yt p? gasellelisten, viser at vi har vokst mye men kontrollert. Vi har hele tiden vist til positive resultater, og har jobbet mye med ? v?re kostnadseffektive, forteller markedssjef Einar Smidesang. Gasellene m? levere positivt samlet driftsresultat for siste 4 ?r, og m? ha unng?tt negativ vekst.
Stjeler markedsandeler
Miba AS f?r h?yest plassering av alle de store varmepumpeimport?rene i Oslo for andre ?r p? rad. Mitsubishi Electric er blitt et meget popul?rt merke, og vil i ?r overstige 20 % markedsandel for luft til luft varmepumper. ? Vi har hatt en ufortjent lav markedsandel i forhold til det gode kvalitetsmerket vi har, og n? er vi p? et niv? som vi ?nsker ? ligge p?, konstaterer Smidesang.
St?rst vekst i kr og i %
Miba ?kte sin omsetning med 65 % fra 2008 til 2009, n?rmeste konkurrent var EcoConsult med en vekst p? 17 % i samme periode. ? Veksten er meget sterk for alle produktgrupper hos oss, luft til luft, luft til vann og proffmodeller har betydelig stigning, p?peker Smidesang. Miba vokste totalt med 38 millioner i omsetning i denne perioden.
Mitsubishi Electric er tilpasset det nordiske markedet
Mitsubishi Electric var f?rst ute med fabrikkgarantert drift ned til -25 grader p? sin FD-Heat Kirigamine luft/luft varmepumpe. ? For oss har dette hele veien v?rt et viktig poeng, vi har markedsf?rt oss som et kvalitetsprodukt som t?ler kalde vinterdager. Det har vist seg at nettopp det ?nsker norske forbrukere, sier Smidesang. Mange konkurrenter har hengt seg opp i effektfaktor og gjennomsnittelig fyringssesong. Smidesang antar at dette kan v?re fordi de ikke har de samme kvalitetene ? vise til ved kalde utetemperaturer, eller at de ?nsker ? ha annerledes fokus i sin markedskommunikasjon.
Last ned ZIP fil med bildemateriale0000

Similar Posts