Milj??deleggelse

Norgeshistoriens st?rste omprofileringsprosess i hotellbransjen

(Oslo, 10. september) Etter oppkj?pet av Rica i vinter er Scandic Norges ledende hotellkjede. F?r jul skal hele 42 Rica-hoteller bli til Scandic. Aldri f?r har s? mange hoteller byttet profil p? s? kort tid i Norden.

Hver tirsdag klokken 14:00 fra 9. september og frem til jul skal inntil fire Rica-hoteller omprofileres til Scandic, og Rica Oslo Hotel er f?rst ut.
– Dette markerer startskuddet p? tidenes omprofilering i den norske hotellbransjen. Dette er en omfattende og spennende prosess som vi n? har planlagt i lang tid, og endelig er dagen her, sier administrerende direkt?r i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.
I februar ble det kjent at Scandic kj?pte Rica Hotels, noe som gj?r Scandic til den st?rste hotellakt?ren i Norden. I Norge har kjeden n? 84 hoteller, fra Kristiansand i s?r til Nordkapp i nord. Hotellene har tilsammen nesten 13 500 rom, og kommer til ? huse rundt 15 000 gjester hver dag. Det tilsvarer ti nye gjester i minuttet.

Hotellvaner i kraftig endring
Scandic har over 50 ?rs erfaring i hotellbransjen og Steen-Mevold forteller at hotellgjestenes ?nsker og vaner er i endring.
– I dag ser vi at room-service og minibar er tilbud stadig f?rre gjester ettersp?r. Vi fokuserer derfor p? ? v?re nytenkende for ? gi gjestene det de faktisk vil ha. Et eksempel p? dette er v?r mobile utsjekkingsl?sing, online check-out, sier han. Dagens hotellgjest ?nsker valgfrihet, samt moderne og digitale l?sninger kombinert med tidl?se serviilbud, legger Steen-Mevold til.
Som en del av omprofileringen vil Rica-hotellene tilf?res de velkjente Scandic konseptene som gym, enklere Wi-Fi-tilkobling og den samme gode frokosten. I tillegg vil Scandic tydeliggj?re sitt milj?fokus, og samtlige hoteller skal v?re r?ykfrie.
– Vi ?nsker samtidig ? bevare den tidl?se servicen. Ricas fokus p? mat og vertskapsrollen skal vi ogs? ta med oss videre.

Unike medarbeidere = unike opplevelser
Etter oppkj?pet har Scandic mer enn 3 000 medarbeidere i Norge som hver dag jobber for at Scandic-gjestene skal ha det bra.
– En god hotellopplevelse handler f?rst og fremst om det gode m?tet med gjesten. V?re medarbeidere er de som vil s?rge for at gjestene opplever det beste ved Scandic, og velger oss fremfor andre hotellkjeder ogs? neste gang de skal bestille hotellrom. V?re medarbeideres ferdigheter er heller ikke mulig ? kopiere, i motsetning til mye annet i hotellbransjen. De er derfor v?r viktigste ressurs for at vi skal fortsette ? levere de beste gjesteopplevelsene. Sammen skal vi bygge fremtidens hotellkjede, sier Steen-Mevold.

Scandic is the definite market leader in Nordic hospitality with an unbeatable network of almost 230 hotels run by 13,500 enthusiastic team members! We are the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014) and enjoy a following of more than 1.3 million members in Scandic Friends!

Similar Posts