Philips introduserer Philips Econova ECO Smart LED TV – Europas gr?nneste TV blir Smart

Philips Econova ECO, som for andre ?ret p? rad k?res til Europas gr?nneste TV av EISA, lanseres n? med en oppgradert versjon. Rustet med de siste Smart-tjenestene og st?rre bildeskjerm viser Philips at man ikke m? velge mellom funksjonalitet og elegant ekodesign.
Med den siste LED-teknikken anvender Philips Econova ECO Smart LED TV 60 prosent mindre energi sammenlignet med sine forgjengere. Det tar EISA-jurien h?yde for i sin offisielle begrunnelse:
?Philips Econova ECO Smart LED-TV 46PFL6806 har i standard modus et str?mforbruk p? bare 56 watt og utkonkurrerer dermed sine medkandidater. Kjemisk analyse av PCB av SIMS Mirec Recycling Solutions, verdens st?rste elektriske returselskap, viser at Philips 46PFL6806 for?rsaker mindre belasting for milj?et enn andre tv-apparater.?
Philips streber etter ? gj?re det enkelt for forbrukerne ? redusere sitt avtrykk p? milj?et. Ved ? minimere TV?ens energiforbruk, redusere materialbruken i produksjon og emballasje, redusere bruken av farlige stoffer og forbedre gjenvinningspotensialet, tar Philips en helhetlig tiln?rming til ekodesign. Dessuten har alle papirmanualer blitt erstattet med on-screen guider for ? unng? un?dvendig papirforbruk.
For ? f? ned str?mforbruket maksimalt, anvendes en LED-display med h?y virkningsgrad som ikke bare gir et utmerket bilde, men ogs? lavt energiforbruk. Fjernkontrollen er utrustet med solceller og med funksjonen Zero power switch, slik at energiforbruket er lik null n?r du TV?en er skrudd av.
Med Econova ECO Smart LED-TV har Philips gjort ytterligere tiltak for ? redusere bruken av farlige stoffer. Materialet er helt fritt for PVC og BRF (bromerte flammehemmere) og designet er utformet for enkelt ? kunne resirkuleres. TV?ens emballasje er 100 prosent gjenvinnbar og inneholder hverken frigolit eller plastposer. Veil. pris er 8999 NOK.
About Royal Philips Electronics
Royal Philips Electronics of the Netherlands (NYSE: PHG, AEX: PHI) is a diversified health and well-being company, focused on improving people?s lives through timely innovations. As a world leader in healthcare, lifestyle and lighting, Philips integrates technologies and design into people-centric solutions, based on fundamental customer insights and the brand promise of ?sense and simplicity.? Headquartered in the Netherlands, Philips employs over 120,000 employees with sales and services in more than 100 countries worldwide. With sales of EUR 22.3 billion in 2010, the company is a market leader in cardiac care, acute care and home healthcare, energy efficient lighting solutions and new lighting applications, as well as lifestyle products for personal well-being and pleasure with strong leadership positions in male shaving and grooming, portable entertainment and oral healthcare. News from Philips is located at www.philips.com/newscenter.
Flickr0000

Authors

Related posts

Top