Storeslem til Scandic i HSMAI

Storeslem til Scandic i HSMAI
Scandic Hotels og byr?et Concept Communications arbeid med markedsf?ringen av kjedens nye hotell mellom Grünerl?kka og St.Hanshaugen, Scandic Vulkan, ble bel?nnet med en rekke priser under HSMAI-prisene som gikk av stabelen i g?r kveld.

HSMAI-prisene skal stimulere til god markedsf?ring gjennom ? l?fte frem og bel?nne nyskapende markedsarbeid. I g?r kveld var reiselivsbransjen, markedsf?rere og byr?er samlet p? Ballroom i Oslo for ? feire de beste arbeidene fra ?ret som gikk.

Scandic Hotels, som har nominert arbeidet rundt ?pningen av Scandic Vulkan, vant gull i tre av de aller gjeveste kategoriene, ?Kampanje flere medier?, ??pen klasse ? godt tenkt? og ??rets Reiselivsmarkedsf?rer og vinner av Ferdaprisen?. I tillegg fikk magasinet Vulkan Magasin hederlig omtale fra juryen.
– ? ?pne et helt nytt hotell, Norges f?rste hotell i kategorien Milj?klasse A, i et helt nytt ? og for mange ? ukjent omr?de av Oslo, har v?rt utfordrende og veldig morsomt. Vi har med Scandic Vulkan fors?kt ? tenke nye tanker rundt markedskommunikasjon og promotering rundt et nytt hotell, og derfor er det ekstra hyggelig ? f? en slik bel?nning, sier markeds- og PR sjef i Scandic Norge, Kristine Schaug.
Hotellet samarbeider med byr?et Concept Communication, og har jobbet konkret med 360 graders kommunikasjon. Scandic har lagt vekt p? ? kommunisere med den kreative industrien, og samarbeider n?rt b?de med Kunsth?yskolen og Westerdals. I tillegg har Scandic Vulkan knyttet til seg noen av Norges beste design- og reklamebyr?er ved at de har f?tt utfolde seg p? sin helt egen hotelld?r.
– Resultatet er kreativt og nyskapende, og ikke minst underholdende for gjesten. Hotellgangen brytes opp med kreative innspill, forteller Schaug. I tillegg lanserer vi Norges f?rste varemerkerom ? Diesel-rommet p? rom 201. Her har Diesel f?tt lov ? utfolde seg med sine merkevarer, b?de innen interi?r og livsstil, fortsetter Schaug.
– Det har v?rt fantastisk morsomt ? jobbe med Scandic Norge med ?pningen av dette hotellet. De har v?rt modige og standhaftige hele veien, og gitt oss spillerom til ? tenke nytt og utradisjonelt. Vi mener dette bare er starten for ? etablere Scandic Norge som blant de mest spennende og innovative hotellkjedene der ute, sier konsulent i Concept Communication, Tine Birkeland.

Filmen om arbeidet med Scandic Vulkan kan du se her:
http://www.youtube.com/watch?v=bC6Xpp3w7i8

Jurybegrunnelser:
Kampanje flere medier
?rets gullvinner i kategorien ?Kampanje flere medier? bemerker seg med ? tenke nytt, kreativt og innovativt. Budskapet er tydelig og bidrar til ? befeste selskapets posisjon p? en ypperlig m?te. Juryen lot seg begeistre av den gode produktdifferensiering kombinert med fresh design og flere overraskende og sv?rt kreative produktattributter. Som et pust fra fremtiden setter ?rets gullvinner en standard mange vil legge merke til.
Gullvinner i kategorien ?Kampanje flere medier? er: Scandic Hotels

?pen klasse ? Godt tenkt
?rets gullvinner i kategorien ?Godt Tenkt? skiller seg klart ut fra tradisjonell kommunikasjon innen promosjon i norsk reiseliv. Basert p? nytenkning, kreativitet og god produkt- og konseptutvikling formidler vinneren sitt produkt mot forbruker p? en spenstig og fremtidsrettet m?te. Spisset mot klare markedssegmenter skaper kommunikasjonen b?de nysgjerrighet og en f?lelsesmessig tiltrekning mot produktet. Basert p? dette var juryen klar i sin vurdering.
Gullvinner i kategorien Godt Tenkt er: Scandic Hotels

?rets Reiselivsmarkedsf?rer og vinner av Ferdaprisen
?rets Reiselivsmarkedsf?rer har bemerket seg med sin evne til ? tenke p? tvers av tradisjonelle m?nstre. Helhetlig tankesett rundt fremtidstrender er et gjennomg?ende trekk i arbeidet. Klar differensiering, m?lrettet markedssegmentering, god konseptutvikling og samkj?rt kommunikasjon er andre kjennetegn. Juryen ble imponert over vinnerens evne til ? skape god innovasjon, kreativitet og unike elementer i sin markedsf?ring. Med basis i disse kvalitetene var det ingen tvil hvem som hadde gjort seg best fortjent til hovedprisen.
P? vegne av juryen har vi gleden av ? formidle at ?rets Reiselivssmarkedsf?rer og vinner av Ferdaprisen er: Scandic Hotels

Ansvarlig team
Scandic Norge
Kristine Schaug, Country Marketing & PR Manager
Axel Huus, Director of Sales & Marketing
Stine Eriksen, Markedskoordinator

Concept Communication
Tine Birkeland, r?dgiver
Kristina Schaathun, prosjektleder
Marina Staubo, prosjektleder
Trygve Lorentzen, PR-ansvarlig
Eivind Platou, kreat?r
Bj?rnar Westbye, designer og kreativ leder
Petter Nyquist, AD
Lene J?rgensen og Kristian Str?mme, kreativt team (Westerdals)

For mer informasjon, bilder eller intervjuer, kontakt:
Kristine Schaug, Pressesjef, Scandic Norge, tlf: 905 02 778

Scandic er en moderne hotellkjede hvor bevisste mennesker kommer for ? f? inspirasjon og ny energi. Med over 160 hoteller og 30 000 rom er vi allerede i dag en av de st?rste hotelloperat?rene i Europa. Og vi fortsetter veksten ? i l?pet av noen ?r vil det v?re over 200 Scandic ? velge mellom. Velkommen til scandichotels.no.
Vedlagte filer
0000

Authors

Related posts

Top