Vann

Vellykket gjennomf?ring

Selv om ambisjonen var ? ta ny verdensrekord, var ?rets konkurranse i Shell Eco-marathon s? t?ff at det norske laget m?tte se seg forn?yd med en god femteplass.
_ Men vi har i hvert fall gjort v?rt aller beste, og gjennomf?rt noen sv?rt vellykkede runder p? banen. Vi har f?tt bevist at vi klarte ? bygge en suveren milj?bil, og at de valgene vi har gjort var riktig. Det ? bygge bilen med batteri istedenfor brenselscelle, slik tidligere NTNU lag har gjort, har v?rt sv?rt spennende og l?rerikt, sier lagets talsperson Silje Skogrand.
I Shell Eco-marathon m?tes mange studenter med stort konkurranseinstinkt, men for Shell, som st?r bak konkurransen, er det f?rst og fremst ungt engasjement som er viktig.
_ Det resultatskapende i denne konkurransen er nettopp det faktum at unge kommende ingeni?rer engasjerer seg, og ser at det er mulig ? utvikle stadig nye og spennende l?sninger for en mer milj?effektiv transport. Vi jobber kontinuerlig med dette innen v?r virksomhet for ? skape det vi kaller ?smartere mobilitet?. Ved ? arrangere Shell Eco-marathon for tusenvis av studenter over hele verden tror vi at ideene og tankene de f?r med her, kan v?re med videre ut i yrkeslivet, sier Lillian Aasheim i Shell.
Laget som deltok fra NTNU i ?r bestod av: Fariborz Heidarloo fra Iran, H?kon Seiness fra Troms?, Eivind S?ther fra ?lesund, Silje Kristine Skogrand fra Trondheim, Aksel Qviller fra B?rum, Hans Gudvangen fra Aure, Fredrik Endresen fra Oslo, Petter Larsen fra Langesund, Benni Guthahr fra Tyskland, Itsasio Garmendia fra Spania, Oluf Roar Tonning fra Stryn og Aslak Espeland fra Lillestr?m.0100

Similar Posts